Mijn Wreck this Journal

wreck this journal 001Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn Wreck this Journal in een My life in pictures post liet zien. Ik heb expres even gewacht met het reviewen van dit leuke boekje, omdat ik er al wat opdrachten in wilde doen. Ik heb al behoorlijk wat dingen ‘vernietigd’, want ja, dat is nou eenmaal de bedoeling. Benieuwd geworden? Klik maar op ‘Lees verder’!

Ik zal eerst even uitleggen wat Wreck this Journal nou precies inhoud, want ik snap, dat als je dit boekje niet kent, het behoorlijk gek klinkt.

Wreck this Journal is een boek, “geschreven” door Keri Smith. Ze heeft meer van dit soort creatieve boekjes gemaakt, waaronder The Non Planner Datebook, die ik al eerder op mijn blog liet zien. Wat best grappig is, want toen schreef ik (las het net terug, had het al een tijd niet meer gezien), dat ik Wreck this Journal gewoon niet kon kopen, omdat ik het zonde vond. Vond ja, ik vind het een hardstikke leuk boek! En dan je hem nou moet vernielen, het is toch juist leuk om een keer iets te doen wat je normaal niet doet (met een boek)?

Wreck this Journal is een ander boek dan normale leesboeken. Het is namelijk de bedoeling, dat je dit boek zo veel mogelijk vernielt. Het is dus ook geen leesboek, op elke bladzijde staat een opdracht, waarmee je het boekje kunt vernielen. De ene opdracht is nog gekker dan de andere. En de bedoeling is dus, dat je alles doet, hoe gênant het ook is. Gênant? Ja, je moet het boekje onder andere uitlaten. Hilarisch toch? Om dit artikel iets minder saai te maken, heb ik natuurlijk ook wat foto’s gemaakt. Ik heb al behoorlijk wat opdrachten gedaan!

wreck this journal 002Dit is hoe dik mijn Wreck this Journal nu is! En dit valt nog reuze mee, type maar eens in, op Youtube, ‘Finished Wreck this Journal’, hoe dik sommige boeken zijn, is echt niet normaal!

wreck this journal 011Vijf instructies, die je moet volgen in dit boek.

wreck this journal 003De eerste opdracht. Ik was natuurlijk weer zo stom om 2 keer bladzijde 15 op te schrijven, waardoor de bladzijdes niet helemaal meer kloppen, maar ja, ik kan het niet meer veranderen, het zijn namelijk behoorlijk wat bladzijdes 😉

wreck this journal 010Je hand tekenen, deze manier kwam ik tegen op Welke.nl en Pinterest, het is super simpel!

wreck this journal 009En dit is één bladzijde verder, je zag het net al een beetje. Tekenen met lijm. Het is echt moeilijk om hartjes te tekenen met lijm!

wreck this journal 008En dit heb je vast wel eens op de basisschool gedaan, toen je kleiner was. Verf (in dit boekje mag je zelf weten wat, maar ik heb ook verf gebruikt), op één kant van een blaadje doen, dubbel vouwen, en wrijven. Dan krijg je dus een print.

wreck this journal 007En deze bladzijde moest je helemaal met cirkels vullen. Ik heb gestempeld met de achterkant van een potlood, met het gummetje.

wreck this journal 006Deze opdracht vond ik ook erg grappig. Lijnen tekenen wanneer je in beweging bent, ik liep rondjes door mijn kamer 😀

wreck this journal 004Gaatjes prikken in de bladzijde, met een potlood. De opdrachten staan overigens elke keer aan de rechter kant, maar ik versier alle twee de bladzijdes.

wreck this journal 005Zie je? Aan de linkerkant zitten de gaatjes, van de vorige bladzijdes. Hier moest je dikke en dunne lijnen tekenen.

Kortom: hou je van creatief bezig zijn, en wil je dit boekje zo leuk mogelijk vernietigen, dan zou ik hem zeker kopen!

Wreck this Journal is o.a. te koop bij Kees Visscher, en bij bol.com. Hij is er in het Nederlands, en de originele versie, Engels dus. Hij kost 12,95 (in de boekhandel). Op bol.com is de Engelse versie tijdelijk 9,49, dus als je hem leuk vind, zou ik hem snel bestellen! 

Wat vind jij van dit boek? En heb jij een leuk idee om de voorkant op te leuken?

21 gedachtes over “Mijn Wreck this Journal

    • Ja, dat is een leuk idee, maar ik denk niet dat dat overal tegen kan 🙂 Je moet namelijk behoorlijk aparte opdrachten doen, waarbij de voorkant kapot kan gaan, en tape krult dan snel om, als je snapt wat ik bedoel 😉

      Leuk dat je hem besteld hebt!

  1. ik heb ook een wreck this journal, een nederlandse, en het is zo grappig! een keer moest je met het boek frisbeeën (hoe schrijf je dat echt?!) en toen kwam hij op het dak van de garage terecht 🙂

  2. Pingback: My life in pictures | Eline's Blog

  3. Hi! ik ben ook van plan een ‘wreck this jounal’ te kopen maar weet niet of ik de Nederlandse of de Engelse zal kopen. Normaal ben ik namelijk tegen vertaalde boeken door de, naar mijn mening “slechte” vertalingen. Weet iemand/ Eline zelf of er veel verschil is in opdrachten?

  4. Ik heb een paar van je pagina’s op mijn blog gezet omdat ik ze zo mooi vind! Ik heb er ook een besteld en ik ben heel erg benieuwd en excited!

  5. Je kan ook zelf een Wreck this Journal maken! Ik heb er zelf namelijk ook een gemaakt 🙂 , goedkoop een boekje kopen en zelf opdrachten verzinnen 🙂

Heb je een tip, of wil je gewoon een leuke reactie achter laten?

