TAG: Back To School

pink backpack  | via Tumblr

Ik ben inmiddels weer terug van vakantie, hij zit er helaas op. Vandaag moet ik mijn rooster ophalen, en morgen heb ik alweer mijn eerste lesdag! Ik was al van plan deze tag zelf te doen, maar toen ik ook nog werd getagd door Isabel, kon ik er niet onderuit: vandaag doe ik de ‘Back To School’ tag!

1. Naar welke klas ga je?
Ik ga naar 3HAVO.

2. Wat is je minst favoriete vak en meest favoriete vak van school? 
Mijn minst favoriete vak was vorig jaar Mens & Natuur, maar dit jaar wordt dat verdeeld in 3 vakken: natuurkunde, biologie en scheikunde… Ik heb dus niet één, maar 3 minst favoriete vakken, ik vind die formules en al die dingen zo vreselijk! Mijn favoriete vak is Beeldende Vorming 😀

3. Wanneer moet je weer naar school?
Ik moet vandaag mijn rooster ophalen, maar mijn eerste lesdag begint morgen, woensdag 4 september dus.

4. Hoe laat word je wakker?
Tussen 7 uur, en kwart over 7.

school | via Tumblr

5. Hoelang doe je erover om je klaar te maken voor school?
Meestal 35 minuten, maar als ik om 7 uur eruit ga, heb ik langer de tijd, dus ben ik ook slomer, haha.

6. Waar heb je zin in dit jaar? 
Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee wat me allemaal te wachten staat, dus ik zie wel.

7. Waar koop jij je schoolspullen?
Dit jaar komen mijn schoolspullen vooral bij de Hema vandaan, want man, wat hadden ze een leuke schoolcollectie dit jaar. Ik heb ook nog wat dingetjes bij de V&D vandaan.

8. Broek of rok?
Broek, ik draag nooit rokjes.

(1) Timeline Photos | via Facebook

9. Rugzak of handtas?
In de eerste (en nog een deel van de 2e), had ik een rugzak, maar ik vond het eigenlijk niet zo fijn, het is zo zwaar op je rug. Ik heb nu een cowboysbag, wat onder handtas valt, maar het is zeker niet een klein tasje hoor 😉

10. Drie musthaves voor school
Als eerst: een agenda, dit is denk ik wel een van de belangrijkste dingen, al dat huiswerk kun je toch niet onthouden? Schoolboeken zijn ook wel handig, en een pen, want zonder pen kom je nergens.

11. Beste tip voor school
Dit is een leertip: begin (zeg maar gerust heel) ruim van tevoren. Zo hoef je de stof elke dag maar eventjes door te lezen, maar als je dit zo’n 6 dagen doet, zit het gewoon goed in je hoofd. En je hoeft er helemaal niet zo veel tijd per dag aan te besteden! Begin dus niet één, oof 2 dagen van te voren, dan moet je gewoon zoveel doen, en je krijgt het nooit goed in je hoofd, omdat je moet herhalen!

bron

12. Welke agenda heb je?
Ik heb dit jaar een leuke agenda van de Hema, die je helemaal zelf kunt oppimpen. Op het plaatje hierboven is het nummer 2.

Dit was de tag! Als jij hem wil overnemen, mag dat natuurlijk! Ik wens iedereen heel veel succes op school!

Overige foto’s komen van We Heart It.

3 gedachtes over “TAG: Back To School

Heb je een tip, of wil je gewoon een leuke reactie achter laten?

